Asta o să fie noua mea mașină. Așa mi-am spus anul trecut, când am citit despre Suzuki Vitara S. Nu mersesem cu ea, nici măcar n-o văzusem live, pe net erau vreo două poze de interior, deci știam spre nimic despre ea. Dar a fost așea, ca o chimie, ca o iubire, ca o alea.
Week-end-ul ce-a trecut, oamenii de la Suzuki România mi-au dat Vitara să merg cu ea la Raliul Sibiului. Chiar dacă nu era fix viitoarea mea mașină (a mea o să fie automată, asta era manuală) – chiar și-așa, tot mi-am cimentat convingerea că va fi următoarea.
N-o să mă apuc să vă fac un review tehnic, că nu mă pricep. O să vă spun doar că e uimitor de agilă pentru un motor de 1.4 (are 140 de cai și un cuplu de 220 de la 1500 de ture în sus, probabil și pentru că are doar vreo 1200 de kg), că e prima mașină pe benzină cu 6 viteze (plus marșarier) cu care am mers, că e super comodă și că atunci când o treci în modul Sport, devine un mic Porsche. Și când o treci pe modul Snow/Mud, se transformă într-un mic Patrolozaur (Patrolozaurul e Patrolul super echipat de offroad al lui Doru).
Pe lângă dotările standard normale pentru 2016 (le găsiți aici pe toate), are un radar care te avertizează dacă mașina din fața ta frânează brusc. Dacă detectează posibilitatea unei coliziuni, sistemul avertivează sonor ÅŸi vizual ÅŸoferul asupra pericolului. Dacă pericolul de impact creÅŸte, RBS (radar breaking support) activează asistenÅ£a la frânare ÅŸi măreÅŸte intensitatea frânării de urgenÅ£ă. Dacă impactul este iminent, sistemul frânează automat vehiculul.
Și mi-a mai plăcut mult camera video pentru marșarier, care da, știu că a devenit frecventă, dar mno, la noi la țară n-aveau – e prima mașină pe care o conduc cu astfel de cameră, e foarte mișto, o să am și eu pe viitorul meu Suzuki Vitara S.
Ca idee, Vitara S pleacă de la 18.400 euro, varianta 2WD. Cea 4×4 manuală e 20.050 euro și a mea, 4×4 automată, e 21.600 euro. Cu tot cu TVA etc.
M-am cam lungit, voiam doar să vă zic că mi-a plăcut – mi-a plăcut tare. Da, o voi lua de îndată ce voi putea. Nu zic doar așa, chiar o vreau – și va fi a mea.
Altfel, am scos cu ea un consum de vreo 6%, dar n-am fost blând deloc, deci practic cred că se poate și mai puțin – mașina cu care am mers fiind pe benzină, cum am mai zis. Plus c-am urcat-o un pic pe dealuri pe la Gura Râului și pe la Dobârca, că am fost cu ea la Raliul Sibiului.
De la care vă las cu niște poze.
Te invidiez sincer. Trebuia sa ajung si eu la raliu, dar…
păi, să mă invidiezi, că ai de ce! 😀
Patrulozaur = Paragus?
Imi doresc tare mult sa merg pe o insula in grecia cu un suzuki jimny. Am fost vara trecuta dar nu am reusit sa prind la inchiriat, poate anul asta. Initial ziceam ca imi cumpar si eu una, dar e cam scumpa pt un moft.