Șabloane stupide din filme

1. Când eroul e împușcat, dar are vestă antiglonț și scapă, de ce MEREU trebuie să-și deschidă cămașa să ne arate vesta ?

2. În orice luptă finală dintre personajul bun și personajul rău, de ce MEREU personajul bun trebuie s-o încaseze înainte să-l termine pe eroul negativ ?

3. În peste 90% din filmele de acțiune, cred, la un moment dat eroul pozitiv îl are pe cel negativ la 20 de centimetri de țeava pistolului/armei. De ce MEREU trebuie să stea să-l asculte pe ăla, sau să-l amenințe sau orice – de ce mereu trebuie să piardă timpul și să nu-l ardă pe fraier, dându-i timp și ocazia să fugă ?

4. Cam în toate filmele în care un personaj fură ceva dintr-o clădire și iese pe ușa din față, sau evadează tot așa, printr-o șmecherie și iese liniștit pe poarta închisorii (deghizat sau ceva), de ce mereu cineva trebuie să-l strige că și-a uitat o șurubelniță, sau o șapcă, sau altă prostie ?

5. Continuând ideea de mai sus, de ce mereu când personajul (ăla care încearcă să fugă) e strigat, stă 2-3 secunde privind în gol înainte să se întoarcă ? Nu se teme că asta l-ar putea pune pe gânduri pe ăla de l-a strigat ?

6. De ce întotdeauna când eroul pozitiv trebuie să-i transmită ceva viitoarei victime, sau nu mai are baterie, sau nu mai are semnal ? Ce naiba, toți au HTC-uri, ca mine ?

7. De ce după ce el și ea fac dulce dragoste (make sweet love to each other, zic), când unul dintre ei se dă jos din pat, se învelește în cearceafuri ? Ce, devin brusc pudici ? La fel, de ce după ce termină această populară și îndrăgită activitate, când își mai spun dulci nimicuri stau cu cearceafurile între ei ? Ce, le e brusc silă să se mai atingă ?

and so on…

 

Andrei Crivăț

16 Comments

  1. dragosmone   •  

    1. ca sa vada daca e camasa gaurita pe ambele parti;
    2. lupta dintre rau si bine e lupta, nu e dominatie clara a binelui;
    3. vezi raspuns intrebarea 2;
    4. munca in conditii de stres provoaca amnezie temporara(conform unui studiu al oamenilor de stiinta britanici);
    5. aici nu stiu raspunsul;
    6. HTC lucreaza dupa legile lui Murphy. Cu cat e mai important apelul, cu atat se impotriveste soarta mai tare;
    7. pentru varianta fara cearceafuri vezi youporn.com

    • Andrei Crivat   •     Author

      bah, ce naiba ii aia youporn ? am dat click si am vazut ca-i interzis minorilor, tu cum de stii ce-i acolo ?

  2. dragosmone   •  

    @Andrei pai….nu sunt minor. si avea link vasilemanu oe blog spre siteul respectiv.

  3. adizzy   •  

    mai e si aia de ce polistul batran si aproape de pensionare trebuie sa moara?si de ce femeile au tot timpul machiajul si coafura in stare perfecta dupa “make sweet love to each other”

    • adizzy   •  

      politistul…scuze

  4. Alexandra Mihalcea   •  

    Obviously intrebari trollice, dar hai sa lamurim lumea:
    1, Pentru a lamuri prostii care nu-si dau seama ca protagonistul nu are puteri paranormale.
    2. Pentru ca altfel nu ar mai exista CONFLICT adevarat (cum zicea si Mone). Trebuie sa stii ca protagonistul are de pierdut, altfel nu ti-ar pasa de ceea ce pateste.
    3. Pentru a-i da si personajului negativ -antagonistului- sansa de a-si explica motivele si a-i mai da inca o sansa sa-si demonstreze evilness-ul ( in caz ca eroul nostru are dubii)
    4. Cand credeai ca totul merge ca pe roate apare un terchea berchea de-ti fute meciul, sounds familiar?
    5. Ce fac acum? Sunt eroul filmului-n-am cum sa mor- deci normal c-o s-o scot eu cumva la capat ca doar sunt PROTAGONISTUL!!!

    6. Pretext universal ca sa poata filmul sa mearga mai departe cu povestea.
    7. Aici trebuie sa vezi cat de pudibonzi is americanii si ratingurile filmelor.

    Da, stiu sunt intrebari retorice, dar nu m-am putut abtine.

  5. robbie   •  

    nu mi-a fost dat sa vad nici intr-un film situatia de la punctul 4. cat despre situatiile de la punctele 1 si 2, le gasesti mai ales in filmele cu “nemuritorul” Seagal.

  6. Adrian Paxi   •  

    Ai uitat sa spui niste chestii:

    – De ce, eroul pozitiv poate indura lovituri groaznice de lantz in gura, butoaie in cap, so on, de la ala mic si negru de respira greu, in schimb cand femeia lui (ca trebuie sa fie una) ii oblojeste ranile sare ca ars cand ii da cu wiskey pe rana?

    – De ce naiba atunci cand eroul pozitiv este urmarit de o masina, el fugind pe jos, alearga FIX pe drum? Wtf, nu poate sa fuga pe o alee ceva, o scara de bloc, etc?

    …si clasic:

    – Toti eroii pozitivi sunt tintasi de marca putand trage din orice pozitie de la orice distanta prin orice material iar aia negativi poti sa le dai si un tanc ca tot nu nimeresc?

  7. animaloo   •  

    raspuns final: nu stii tu sa faci filme si eroisme pozitive

  8. Randy   •  

    Nici mie nu-mi plac chiestile astea de le intalnesti la majoritatea filmelor si chiar le anticipezi dinainte … 🙁

  9. Pablo   •  

    Fara suparare,prietene,dar intrebarile acestea sunt stupide si nu isi au locul si nici sensul.

  10. Phidas   •  

    E clar, filmul bate realitatea. 🙂

  11. neonu   •  

    La punctul 7 respectivele cearsafuri fac diferenta intre filmele marcate cu bulina de 12,15 si 18. Daca pastreaza cearseaful pe ei, se pot diuza la o ora cu audienta mai mare si unui public mai larg. Zic si eu…:D

  12. Ruwin   •  

    pentru punctul 7 am eu o explicatie: la filmarile scenelor de sex se folosesc de obicei plapume/paturi/etc in forma literei L. Asta pentru ca partea lunca ( I din L) sa acopere tipa pana la gat, iar partea scurta ( _ din L) sa acopere barbatul pana la brau. Cel mai tare e ca cele doua parti din cearceaf sunt detasabile (de obicei cu scai sau capse de plastic – nu de fier, ca alea sunt reci si neplacute la atingere) iar cand unul din parteneri decide sa paraseasca asternutul, poate lua partea lui de cearceaf cu el, fara sa il lase pe celalalt goc pusca in fata lentilei.
    E logic, nu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu