Din punctul meu de vedere, cam niciodată în viață nu-i târziu să înveți lucruri.
Ca o paranteză, există și cunosc o mulțime de oameni care nu-s capabili să spună “nu știu”. Pur și simplu au impresia că par proști dacă spun “la asta nu mă pricep” – adică cum, băi nene, să nu mă pricep EU ? Și-așa se întâmplă să ai în jurul tău oameni care știu totul și despre motoare, dar și despre PR, și despre nutriție, dar și despre internet and so on. Cel mai amuzant e atunci când arunci oarece prostie așa, la plesneală, și atoateștiutorul, care habar n-are despre ce vorbiți, spune cu siguranță “da, știu că așa e, sigur că știu”.
În fine, am divagat o țâră. Voiam să spun, de fapt, că eu m-am învățat de multă vreme să am curajul să zic că nu știu, atunci când nu știu. M-am prins că nu-mi cade blazonul dacă nu știu totul, așa cum m-am prins că știind totul poți să cazi în penibil destul de des.
Din motivul ăsta, nu mă contrazic niciodată cu nimeni dacă nu sunt absolut sigur de ceea ce spun. Un obicei destul de rar, o spun cu toată modestia.
Da’ ce faci atunci când esti absolut sigur de ceea ce știi, și totuși ceea ce știi e o prostie ? Și, după ce te contrazici o jumătate de oră cu cineva, aducând argumente și tot, acel cineva îți arată că ești prost ?
Înghiți, aia faci. Lași capul jos și, dacă ai un pic de coloană, îi și mulțumești omului că te-a luminat un pic.
Da, așa am pățit sâmbătă seara, povestind cu un amic despre uriașa greșeală făcută de Chevrolet când a introdus în America Latină modelul Nova. Nova având același sound ca și no va (nu merge), latinoamericanii l-au respins, totul însemnând pierderi imense pentru Chevrolet.
Un caz care mi-a fost predat în facultate, așa cum se predă încă în multe facultăți din lumea asta, cu studii de caz și tot.
Și pe care l-am argumentat cum am știut mai bine.
Și omul, după ce m-a ascultat liniștit, a făcut un research amplu de 3 minute și mi-a dovedit că toată povestea asta a fost o invenție și a rămas un mit urban. Da, nu s-a întâmplat niciodată în realitate.
Iar eu am fost atât de spălat pe creier încât nu m-am gândit niciodată să și verific – că știam eu din facultate, știam precis, mă-nțelegi ?
Și uite-așa am învățat să fiu MULT mai atent când încep să mă implic într-o discuție contradictorie. Ca să nu mai penibil, cum am fost sâmbătă. Și să verific ceea ce cred că știu, că e mai bine.
PS: Mulțumesc, Bogdan Cristea
nimic nu mai e sigur. nici o informatie nu e 100% reala.
pana in acest moment si eu exact stiam la fel, si nu de la tine. Sunt convins ca am citit-o undeva, acum vreo 4-5 ani
pai e veche si, repet, se preda in multe facultati din aceasta lume 🙂
si mie mi-ai zis de asta…
Da, e fals că Chevrolet s-ar fi lovit de această problemă. Pentru că Chevrolet n-a înceract să vândă pe piața din America Latină un model numit “Nova”.
Singurii acre au încercat și n-au reușit au fost cei de la Dacia. Și n-au vândut nici “Nova” și nici “Super Nova”. Nu știu exact ce a reieșit din cercetarea prietenului tău, dar la vremea la care s-a întâmplat episodul Dacia, comunicarea acestora era extrem de defectuoasă, iar informații de acest gen apăreau greu sau deloc. Oricum, nu se regăseau pe net.
Așadar nu era Chevrolet, dar era Dacia și da, s-a întâmplat 🙂
A fost si o poveste cu Chevy, uite: http://spanish.about.com/cs/culture/a/chevy_nova.htm
Cu Dacia nu stiam 🙂
Cu Dacia știam eu. Și din cât am întrebat/documentat la uzină, chiar s-a întâmplat.
Eu am citit chestia asta intr-o carte in care se explicau marile grelei ale advertising-ului mondial. O caut pe scribd si iti trimit link. Intre timp, uite aici un link despre marile greseli ale producatorilor de masini: http://namesandnaming.wordpress.com/2010/01/14/15-situatii-jenante-in-industria-auto/
Cei de la Chevrolet au gasit scuza perfecta pentru justificarea lipsei de vanzari, anume faptul ca NOVA se traduce prin NU MERGE. Oricum, ideea pe care se merge in acest mit urban este ca e foarte necesar sa cunosti particularitatile pietei careia te adresezi, pentru a face o campanie buna pentru produsul tau.