Din click în click, din link în link și din timp pierdut aiurea pe net în timp pierdut aiurea pe net, am ajuns să recitesc un articol mai vechi de-al unui amic. Amicul, un pic nervos că nu primise acreditare la un eveniment, un pic frustrat din aceeași cauză, a defulat într-un articol lung și înțepător, în care își propunea el să desființeze organizatorii evenimentului respectiv. Mă rog, fiecare cu formele lui de defulare, în fond.
Dar azi, recitind cumva la rece articolul ăla foarte critic, mi-am dat seama că, de-a lungul a câteva rânduri, amicul meu era pe rând expert în PR, expert în organizarea de evenimente, expert în filme, expert în stand-up comedy, expert în discursuri, expert în blogging, expert în spoturi video și expert în analiză media. Toate în 20-30 de rânduri, înțelegeți ? În alt articol, amicul meu era expert în webdesign și content online, da’ asta-i altă poveste.
Nu mai zic de comentatorii de pe bloguri. Cum scrie cineva ceva, apar câțiva comentatori care sunt experți în orice. Cetin scrie un articol despre Ikea, imediat apare un băiat care știe exact cât sunt de mulțimiți clienții Ikea de produsele de-acolo. Sau alții care știu exact cum e cu distribuția, etichetarea și câte și mai câte. Scrie Vali un articol despre mașini ? Imediat apare un băiet care știe el exact cum e cu strategiile de marketing ale marilor producători.
Sau în presă, nu mai zic. De câte ori pe zi vedeți la televizor (voi, că eu am renunțat la tv de mult timp) ziariști experți în totul ? De la politică până la pantofi ?
Și nu mai e nevoie de exemple, le vedeți și voi zilnic, peste tot. Toți suntem experți în toate.
Eu cu Cetin avem o glumă, argumentăm orice aberație cu “am și eu dreptul la părerea mea, da ?”. Dar la noi e doar o glumă, să știți. Că nu mă vedeți pe mine să m-apuc să critic noul model de Morgan, câtă vreme n-am văzut niciodată vreunul altfel decât în poze. Nici pe Cetin, că tot am vorbit de el, nu-l vedeți să-și dea cu părerea despre cum sunt aranjate scaunele în Teatro Alla Scala. Și nici pe Vali nu-l vedeți dându-și cu părerea despre cum sunt amplasate motoarele la Boeing 747, aerodinamic vorbind. Și multe altele.
Ca idee generală, eu încerc să stau în banca mea când habar n-am despre ce-i vorba. Și mă amuz când văd oameni care cred că dau o impresia mai bună celor din jur dacă-și dau cu părerea despre absolut orice. Iar cei din jur se amuză, probabil, ca și mine.
LE: pe același subiect, citiți și asta
Pingback: uberVU - social comments
Åži pe mine mă enervează indivizi care îÅŸi dau cu părerea doar ca să se afle în treabă, dar mai există un aspect: Dacă tu nu te pricepi într-un anumit domeniu, de unde ÅŸtii că nici cel care comentează nu se pricepe? De exemplu cazul Ikea. Poate omul care comentează chiar lucrează, sau a lucrat acolo!
nu e nimic de mirare, datul cu părerea e sport național. românii virtuali se pricep la tot și orice (în afară de fotbal, politică și agricultură, domenii în care sunt experți chiar toți românii), începând cu climatologia, fizica modernă și terminând cu istoria sau antropologia
Pingback: Tweets that mention Despre cum știm noi totul at Jurnal de noapte -- Topsy.com
Pingback: o leapșă de la cei trei prieteni care sunt «
Eu cred ca datul cu parerea e ok.Avem nevoie de feedback,fie el pozitiv sau negativ.
Acum problema e urmatoare:romanul simte ca trebuie sa atace sa arata ca are un IQ mai mare decat cel care a pornit ipoteza..si de acolo e istore.
Acum ce sa le faci,sunt multi si peste tot.
Pingback: Folderul “păreri” « TVdece
Am sa te rog sa mai citesti o data materialul respectiv. Nu am avut obrazul sa ma numesc “expert în PR, expert în organizarea de evenimente, expert în filme, expert în stand-up comedy, expert în discursuri, expert în blogging, expert în spoturi video și expert în analiză media”.
Si am sa-ti reamintesc faptul ca nu am scris absolut nimic despre filme, spoturile video le-au comentat mai multi cunoscuti de la Foto-Video (oameni care asta mananca pe paine, oameni care au facut la viata lor documentare, scurt-metraje premiate etc … nu genii nedescoperite precum ilustrii tai zei ai blogosferei), problema PR-ului a aparut mai peste tot – intreaba orice reporter invitat la eveniment … de restul nu mai vorbesc inca o data …
ti-am mai explicat multe lucruri, dar … vorba ta … “fiecare cu formele lui de defulare, în fond”.
Pana una alta … astept sa citesc in toamna cronicile zeilor blogosferei despre baile turcesti din City Plaza, despre candelabrele aurite de pe holuri, scrumiere imprimate si cate si mai cate … Abia astept … ca doar asta e adevaratul Festival international de Film al Clujului.
Numa’ bine!
PS 1: pana la urma urmei, blogul meu e personal si poate cuprinde exact ceea ce cred eu de cuviinta … un concept cu care erai foarte de acord in urma cu vreun an si ceva, atunci cand Hossu de la Foaia Transilvana a inceput sa ia la periat blogosfera … Iti multumesc pentru accesari!
PS 2: Trebuie sa ne mai vedem la o poveste din cand in cand …
Andi, in primul rand sigur ca nu te-ai numit asa. Asa ai criticat doar, ca un expert. Ai stiut tu ca festivalul trebuia sa cuprinda nush ce sectiuni, ca nu asa se face PR, ca nu a fost buna organizarea, ca discursul de inceput n-a fost bun, ca bloggeri n-au bloggerit cum trebuie, ca spoturile nu erau bune and so on. Acum vii si le argumentezi cu “asa zice lumea” – ori asta nu-i un argument, lucru pe care tu il stii foarte bine.
Pe de alta parte, esti ironic inutil la adresa unor oameni care, vorba ta, au cuprins pe blogul lor personal ce-au crezut ei de cuviinta. Cert e ca ei, facand asta, au succes. Drept urmare, lumea ii invita din nou.
Ca nota finala, legat de articolul tau de-atunci, ti-am spus la vremea respectiva ca ai introdus, voit sau din nestiinta, informatii care erau false (ca sa nu zic ca erau pur si simplu minciuni). Drept urmare, tu le-ai lasat acolo, desi stiai dupa ce-am vorbit ca-s false. De unde eu deduc ca nu te-a interesat neaparat sa informezi, mai mult te-a interesat sa desfiintezi.
Oricum, in articolul asta nu tu esti subiectul. Tu esti doar un exemplu. Problema mea e cu totul alta, nu articolul tau de-acum n luni.
ps1: cred in continuare cu convingere ca fiecare pune pe blog ce vrea.
ps2: sure, ne vedem oricand vrei 🙂
Pingback: Expertii in online si in media | Liviu Alexa
daiszler, ia mai du-te si fa-ti o poza metrosexuala si scuteste-ne de parerile tale magnifice.