Campanie în favoarea cititului

Împreună cu Andrei Roșca și cu Adrian Ciubotaru, am pus la cale o campanie pro-citit, pe care o pornim astăzi. Dacă vreți și voi să vă implicați, iată ce trebuie să faceți, în cinci pași simpli:

1. Vă puneți status, la messenger, folosind și ghilimelele: “cine nu vrea să citește ori e prost ori nu gândește” (nu uitați ghilimelele, sunt esențiale pentru pasul 2)

2. Datorită ghilimelelor, targetul (adică cei cărora ne adresăm cu această campanie) va întreba: e un citat, nu ? din cine ?. Preconizăm că targetul va întreba, dat fiind că există oarecare șanse să se simtă vizat.

3. Răspunsul vostru trebuie să fie universal același: “ah, n-ai citit (…) încă ? vai, e musai s-o citești, e o carte excelentă, o să-ți placă, o să-ți schimbe viața, e mai tare ca Zeitgeist“. În loc de punctele de suspensie, adăugați orice titlu care vă vine în minte.

4. Apoi, pentru a fi siguri că ceea ce spuneți are impact, completați pe un ton ușor confidențial (chiar și în scris) eventual făcând șmecherește cu ochiul: “Ăsta, autorul, e mare șmecher. Dușmanii îi poartă pică, da’ n-au valoarea lui. Fii atent(ă), acu’ două luni a divorțat de bașoalca aia de nevastă-sa cu care era de 20 de ani, de i se acrise de ea, și s-a însurat c-o gagică mișto de 19 ani, care înainte a fost amanta lu’ un fotbalist” (acesta a fost un exemplu, puteți îmbunătăți replica folosind propria voastră inspirație, astfel încât mesajul să se muleze cât mai bine pe receptor)

5. Acesta este pasul esențial, care vă asigură un succes deplin. După o scurtă pauză, în care targetul (adică receptorul) procesează și digeră informația anterioară, încheiați apoteotic discuția cu “Oricum, e mișto cartea. Aseară a dat-o și la OTV, la Diaconescu“. În acest moment, există șanse mari ca receptorul să fie copleșit de informații și să meargă s-o caute la un prieten sau, cine știe, chiar să intre într-o librărie. În plus, e foarte probabil să povestească apoi și altora despre toate acestea, și așa se propagă mesajul.

Succes!

Andrei Crivăț

19 Comments

  1. Pingback: Campanie în favoarea cititului at Adrian Ciubotaru

  2. Ardei   •  

    Target-ul de oameni pt care se adreseaza aceasta “campanie” il consider irecuperabil. Ideea e super, dar sugerez ceva mult mai “dintr-o bucata”, exprimat “manelistisc si cocalar”……campania ar trebui promovata la nivel national…….daca reusiti sa starniti curiozitatea a 100 de oameni, o sa aveti toata consideratia si respectul meu…..la fel, ar fi frumos, conversatia cu acel grup de oameni denumit target, sa fie publicata undeva.
    Spor, bafta si toate bune!

  3. kkt   •  

    Ahahahah ce campanie de cacat. Se vede ca numa marketing nu stii

  4. Andrei Crivat   •  

    @kkt: ai dreptate cu faptul ca nu stiu marketing. a fost o incercare umila de a-mi ridica un pic capul din mediocritatea in care ma scald. Imi pare rau daca n-a fost o reusita totala. Oare sa mai incerc sau s-o las balta ?

  5. Arhi   •  

    crivat, dupa ce ca habar nu ai, mai si incerci porcarii. stai in banca ta si atat, ok?
    @kkt, bravo, ejti tare!

  6. Anca   •  

    Eu cred ca este o idee buna si sustin campania. E de apreciat faptul ca mai exista oameni care incearca sa schimbe ceva in lumea asta. Conteaza faptele, rezultatele doar incununeaza munca.

  7. lollitta   •  

    simpatica initiativa. numai ca eu am impresia ca oamenii care vor adera au oricum amici destul de inteligenti incat sa o considere o gluma si gata. ar trebui gasit un alt loc de afisat 🙂

  8. mistral   •  

    No offense, dar daca vreti sa fiti credibili cu indemnul la citit, poate ar trebui sa folositi un limbaj adecvat. Pe mine nu m-ar convinge un astfel de mesaj pe mess decat ca acea carte trebuie evitata (ca uite cum a ajuns sa vb expeditorul). O carte nu tb citita pt ca te face “smecher” sau pt ca autorul are nush ce aventuri….eu nu prea cred in culturalizarea “in masa”.

  9. prodan   •  

    kkt, să moare dujmanii mei dacă n-am zis şi io la fel. da o trebuit să citecs că mia zis unu că să fiu pe fază să nu mă las prostit că îi o strategie de marcheting şi să nu citesc cartea aia că nu zice nicări de Florin Salam. mo prostit p-e faţă.
    şi la OTV no fo nimic ieri mincinoşilor, bine că ma-m uitat degeaba.

  10. mistral   •  

    :))

  11. hadean   •  

    da mă crivăţ, nimic nu ştii. şi m-am uitat şi io la otv şi nu o zis nimic de cărţile alea. deci campania ta sucks! :-)) tre să scri ca p mess dacă vrei succesuri. gen “o krt p3nTRU cin3 vrea s ciTaska, hai brb”.

  12. bogdan   •  

    Andrei, asa ceva ar ajuta?

    Spionaj! Falsa identitate! Teroare!
    O mama si fiul ei, singuri impotriva tuturor.
    Oare va reusi?

    (cititi mai mult numarul viitor)

  13. ioana   •  

    apreciez ideea. dar, ce sa ma fac daca eu nu cred ca am oameni neinteresati de carti in lista de messenger? sunt de acord cu pasul 1 si l voi pune in aplicare. apoi ideea ta ia o turnura care nu mi se potriveste. 🙂 oricum, spor

  14. frm   •  

    putem promova si carti cu femei in puta goala? ca oamenii din lista mea de mess citeste poze si gandeste cu mana-n chilotz
    merci

  15. Mordechai   •  

    Deci io am citit nişte etichete care mea placut cum erea scrise care avea multe idei care mea placut care era. si as vrea ca oameni sa citeste si ei ca sa devine culti. la eticheta de la furazolidon am plans chear.

  16. marian   •  

    m-am lasat de citit…dauneaza…grav creierului:P..

  17. Soarecele   •  

    Tot in trendul provocarii la citit a aparut un blog de curand nascut, dar cu expectanta mare de viata. Se numeste Ora de lectura. Il puteti gasi aici http://oradelectura.wordpress.com/.
    Ce vrea el de fapt, sa ofere oamenilor prea grabiti sa deschida o carte, materia prima, compromisul intre a fi cool si a fi cult. Cititul pe net. Blogul propune o carte care sa fie citita in ritmul de un capitol pe zi. Mi se pare interesant. Daca vreti sa incercati sau daca vreti sa dati altora sa incerce, join the gang!

  18. muzica   •  

    imi zici si mie te rog de unde fac rost de tema asta? multumesc anticipat

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu