Am început episodul trecut mulțumindu-le celor care au bătut, practic, țara pentru acest eveniment.
Azi voi mulțumi timișorenilor care ne-au ținut companie cum, pe cuvânt, doar ei știu s-o facă: Ovi și Corina, Anca, Richie, Daniel, Alexandra, Ramona – îmi pare rău dacă uit pe cineva.
A doua zi de Timișoara Brands Tour a început într-un loc ca un fel de templu pentru mine – la fabrica de bere Timișoreana.
E un pic emoționant să vizitezi la pas fabrica unde se produce berea pe care o bei zilnic din când în când. Să vezi și să guști ingredientele din care se face, să guști berea în fiecare etapă a ei. Timișoreana pune foarte mult accentul pe tradiție, pe principele Eugeniu de Savoya care, după ce i-a alungat pe turci din Cetatea Timișoarei, în 1718, a luat cea mai înțeleaptă hotărâre: să facă prima fabrică de bere din România. E drept, a fost o decizie înțeleaptă, dat fiind că a construit fabrica pentru că stăteau foarte prost cu apa potabilă. Dar totuși, sunt 300 de ani de tradiție acolo – și asta se vede din curtea fabricii până în super berăria pe care au amenajat-o chiar acolo, lângă fabrică. Cu această ocazie, eu și Cezar ne-am îmbogățit colecțiile de biscuiți de bere c-o serie nouă (și limitată, cred) – mulțumiiiiiim, Paula!
După care am părăsit orașul și am mers la Cramele Recaș, unde ne aștepta una dintre cele mai impresionante degustări de vin la care am participat (și-am mai fost la vreo două). După un scurt tur de fabrică, organizatorii ne-au dus pe “drumul vinului” – o serie de săli impecabil amenajate pentru degustare. Desigur, eu eram șofer, m-am uitat la ceilalți cum apreciau minunile alea de vinuri și înghițeam în sec, explicându-mi că totuși apa e esența vieții. Dar am în plan să revin curând acolo, pe post de pasager. Și vă recomand călduros, dacă aveți drum în zonă, să vă opriți, n-o să vă pară rău. Și să vedeți cum au reușit, cei de la Recaș, să ajungă, într-o perioadă de criză, la o stabilitate financiară de invidiat.
Oamenii de-acolo ne-au ospătat regește, cu tot felul de bucate alese, cu un violonist care ne-a cântat în surdină în timpul prânzului. Și-am câștigat și un concurs la Recaș.
După care am plecat la Arsenal Park, dar poveștile de-acolo vin în episodul următor.
Toate pozele sunt făcute de Dragoș Asaftei
Acest proiect este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.
Branduri participante: Timișoreana, Cramele Recaș, Arsenal Park, BC Timba Timișoara, REC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara.
Parteneri de mobilitate: Peugeot România.
Parteneri: PRbeta, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, Porsche Timișoara, Amvest, , Restaurant Belvedere.
Parteneri media: 24-FUN, Tion.
Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour, un concept marca TVdece
Pingback: Transilvania Brands Tour, ep. 3 | Andrei Crivăț