Am mai povestit eu despre Tarom.
Azi am descoperit o chestie foarte inteligentă. Un avion pleacă de la București la Roma într-o zi (și face și returul, în altă zi). În acest avion, găsim locuri de la două companii: Alitalia și Tarom. Întelegeți, da ? Același avion, aceeași destinație, aceeași oră, două companii. La Alitalia biletul e 187 de euro dus întors, cu taxe incluse. La Tarom e 376 de euro, la aceeași clasă.
Da, avionul probabil aparține Alitalia. Dar ar fi ușor pueril să credem că Tarom n-a putut găsi nici o altă strategie de a obține profit din această asociere decât dublarea prețului. Eu zic că-i doar prostie.
este la fel si de pe cluj, dar invers…avion tarom, locuri cumparate de alitalia si la fel de mari preturile…sa fie numai taromul prost?
sau tarom + austrian airlines, iar un cluj-viena cu astrian e 600eur…mai am daca vrei 😀
bucuresti-budapesta, cursa impartita intre tarom si malev, taromul conduce detasat la pret mai mare:)
faza e ca pe un zbor alitalia-tarom am intalnit un roman care-si luase intentionat biletul de la tarom, el detestand alitalia;)
@Fana: acuma ce sa zic, ca-s prosti toti ? 🙂 Nu stiu. Stiu ca nu-i normal ca un bilet in acelasi avion sa coste diferit de la o companie la alta.
@Monica: nu te poti pune cu orgoliile omului 🙂
Din ce’mi povestea, acum jde ani, un cunoscator este ca orice oret de bilet de avion se negociaza de la cel incredibil mic pret posibil.
Daca Alitalia epuizeaza stocul dar mai are solicitari, negocieaza ea cu Taromul sau isi trimite clientul la Tarom?
PS: A, scuze pentru barbatia acelui anonim!
Da’ e normal. AmărâÅ£ii îÅŸi iau bilet la o companie. Ăia care se sparg în figuri iau de la aia mai scumpă. Åži după aia flutură biletul la check-in , aÅŸa de fiÅ£ă. Că se asortează cu maieul de firmă ÅŸi ceasul bengos.
@Cristi: io cred ca ar cumpara bilete de la Tarom si le-ar vinde la juma de pret, in pierdere, sa-si pastreze blazonul
@Mordechai: ai dreptate, biletul de la Tarom merge de minune cu bluza D&G si lantul Armani peste.
Oi fi io unul dintre ciudaÅ£ii care mănîncă Eugenia, încă mai are ghetele făcute de Clujana, se îmbracă de la Tuareg ÅŸi în principiu încurajează produsele romîneÅŸti, dar chiar cu Taromu’ nu m-aÅŸ da! Din ce aud, ÅŸi nu-i prima ÅŸi singura dată. 🙂
@Seliman: comentariul tau mi-a inspirat un comentariu imaginar,care ar putea fi al oricui: “oi avea io firma, masina 4×4, vila cu piscina, da’ cu Taromu’ nu-mi permit sa ma dau” 🙂
Dacă aÅŸ avea de toate cele, mi-aÅŸ loa ÅŸi avion personal ÅŸi brevet de pilot, ÅŸi cu Taromul tot nu mi-aÅŸ permite eu mie 😀 să mă dau! 😀
Åži romînii fac ÅŸi (unele) lucruri bune (da’s pentru export ÅŸi sunt scumpe, dară măcar scrie Fabricat în Romînia pe ele). Åži economia duduie.. 😀
e f lunga discutia cu biletele si tarifele de bilete, oricum STIU ca pare aiurea dar fiecare compannie are regulile si tarifele ei chiar daca zboara doua in aceeasi aeronava…suna strange, dar asa e.
@cristian: daca alitalia isi epuizeaza stocul (adica 20 de bilete ) il trimite la tarom daca pasagerul vrea neaparat sa zboare pe ruta respectiva.
@fana – si vrei sa spui ca Alitalia nu cere Taromului suplimentare de locuri? nici in cazul in care aeronava risca sa plece pe jumatate goala?
@c: nu prea cere pentru ca nu se intampla sa depaseasca nr de 20 de locuri negociate. daca taromu pleaca cu aeronava plina sau goala nu e treaba alitaliei si nici invers…sunt companii ca si austrian airlines de ex, care nu vand mai mult de 20de bilete pe curse cod share (asa se numesc) pentru ca le sunt suficiente locurile cumparate 😀
La mulÅ£i ani, vă rog.
multumesc
depinde cand e cumparat biletul. la unele companii daca il cumperi mai din timp costa mai putin.
Si Tarom e ca posta Romana……o firma dezastru
Mihai Popescu are 24 de ani, din Timisoara si are nevoie urgenta de 40 000 de euro pt o operatie pe creier in Germania pt a extirpa o tumora. Intra pe site-ul sau http://www.mihaipopescu.com si citeste poveste lui… Haideti sa-l ajutam! http://www.mihaipopescu.com
Se numeste “CS” sau “Code Sharing”. Adica doua sau mai multe companii folosesc o singura aeronava, care, evident, apartine uneia dintre companiile participante.Se practica pe rute unde o anumite companie nu vrea sa foloseasca un avion de peste 100 de locuri in conditiile in care are 10 – 40 de clienti zilnici pe o anumita ruta.
Compania care vrea locuri de la o alta companie, cumpara practic acele locuri, la un tarif negociat. Peste acest tarif mai pune niste bani, pentru a-i iesi profit. Oricum… preturile de vanzare pentru locurile astfel achizitionate au un pret minim (primul loc) si un pret mare (ultimul loc). Asa ca… daca tarom vanduse deja peste 50% la suta din locurile pentru cursa despre care vorbesti tu… pretul imens este absolut justificabil. 🙂
@Cristi: pretul e oricum vrei tu, doar justificabil nu 🙂
@Andrei – din pacate sunt prea multi factori la mijloc. Te intorceai a doua zi, peste doua zile… Cand? E vorba de un sunday-rule. E vorba de lcurile de la retur. Dar din pacate pentru tine si pentru alti calatori: pretul este justificabil. Pentru a putea avea profit orice compabine trebuie sa pactice tarife care sa i le aduca.
Dar sunt alte preturi nejustificabile: Baia Mare – Viena …. de la 350 euro dus-intors. Bucuresti – Kiev de la 275 euro dus – intors. Bucuresti – Chisinau de la 350 euro dus-intors. Acestea nu sunt justificabile. Dar pentru ca este o singura companie care zboara pe una din rutele mentionate sau doua (in cazul Chisinaului) atunci isi permit sa aiba preturi astronomice, pentru ca daca ai nevoie cumperi indiferent de cat costa! Nu ai alternativa.
“sa i-l aduca” 🙂
este valabil si pentru bucuresti paris si invers cu air france. la airfrance e intotdeauna mai ieftin