Să zburăm cu Tarom

Am mai povestit eu despre Tarom.

Azi am descoperit o chestie foarte inteligentă. Un avion pleacă de la București la Roma într-o zi (și face și returul, în altă zi). În acest avion, găsim locuri de la două companii: Alitalia și Tarom. Întelegeți, da ? Același avion, aceeași destinație, aceeași oră, două companii. La Alitalia biletul e 187 de euro dus întors, cu taxe incluse. La Tarom e 376 de euro, la aceeași clasă.

Da, avionul probabil aparține Alitalia. Dar ar fi ușor pueril să credem că Tarom n-a putut găsi nici o altă strategie  de a obține profit din această asociere decât dublarea prețului. Eu zic că-i doar prostie.

Andrei Crivăț

25 Comments

  1. Fana   •  

    este la fel si de pe cluj, dar invers…avion tarom, locuri cumparate de alitalia si la fel de mari preturile…sa fie numai taromul prost?

  2. Fana   •  

    sau tarom + austrian airlines, iar un cluj-viena cu astrian e 600eur…mai am daca vrei 😀

  3. Monica   •  

    bucuresti-budapesta, cursa impartita intre tarom si malev, taromul conduce detasat la pret mai mare:)
    faza e ca pe un zbor alitalia-tarom am intalnit un roman care-si luase intentionat biletul de la tarom, el detestand alitalia;)

  4. Andrei Crivat   •  

    @Fana: acuma ce sa zic, ca-s prosti toti ? 🙂 Nu stiu. Stiu ca nu-i normal ca un bilet in acelasi avion sa coste diferit de la o companie la alta.

  5. Cristian   •  

    Din ce’mi povestea, acum jde ani, un cunoscator este ca orice oret de bilet de avion se negociaza de la cel incredibil mic pret posibil.

    Daca Alitalia epuizeaza stocul dar mai are solicitari, negocieaza ea cu Taromul sau isi trimite clientul la Tarom?

    PS: A, scuze pentru barbatia acelui anonim!

  6. Mordechai   •  

    Da’ e normal. Amărâţii îşi iau bilet la o companie. Ăia care se sparg în figuri iau de la aia mai scumpă. Şi după aia flutură biletul la check-in , aşa de fiţă. Că se asortează cu maieul de firmă şi ceasul bengos.

  7. Andrei Crivat   •  

    @Cristi: io cred ca ar cumpara bilete de la Tarom si le-ar vinde la juma de pret, in pierdere, sa-si pastreze blazonul

    @Mordechai: ai dreptate, biletul de la Tarom merge de minune cu bluza D&G si lantul Armani peste.

  8. seliman   •  

    Oi fi io unul dintre ciudaţii care mănîncă Eugenia, încă mai are ghetele făcute de Clujana, se îmbracă de la Tuareg şi în principiu încurajează produsele romîneşti, dar chiar cu Taromu’ nu m-aş da! Din ce aud, şi nu-i prima şi singura dată. 🙂

  9. Andrei Crivat   •  

    @Seliman: comentariul tau mi-a inspirat un comentariu imaginar,care ar putea fi al oricui: “oi avea io firma, masina 4×4, vila cu piscina, da’ cu Taromu’ nu-mi permit sa ma dau” 🙂

  10. seliman   •  

    Dacă aş avea de toate cele, mi-aş loa şi avion personal şi brevet de pilot, şi cu Taromul tot nu mi-aş permite eu mie 😀 să mă dau! 😀
    Şi romînii fac şi (unele) lucruri bune (da’s pentru export şi sunt scumpe, dară măcar scrie Fabricat în Romînia pe ele). Şi economia duduie.. 😀

  11. fana   •  

    e f lunga discutia cu biletele si tarifele de bilete, oricum STIU ca pare aiurea dar fiecare compannie are regulile si tarifele ei chiar daca zboara doua in aceeasi aeronava…suna strange, dar asa e.

  12. fana   •  

    @cristian: daca alitalia isi epuizeaza stocul (adica 20 de bilete ) il trimite la tarom daca pasagerul vrea neaparat sa zboare pe ruta respectiva.

  13. C   •  

    @fana – si vrei sa spui ca Alitalia nu cere Taromului suplimentare de locuri? nici in cazul in care aeronava risca sa plece pe jumatate goala?

  14. Fana   •  

    @c: nu prea cere pentru ca nu se intampla sa depaseasca nr de 20 de locuri negociate. daca taromu pleaca cu aeronava plina sau goala nu e treaba alitaliei si nici invers…sunt companii ca si austrian airlines de ex, care nu vand mai mult de 20de bilete pe curse cod share (asa se numesc) pentru ca le sunt suficiente locurile cumparate 😀

  15. Axente Livia   •  

    depinde cand e cumparat biletul. la unele companii daca il cumperi mai din timp costa mai putin.

  16. sorin   •  

    Si Tarom e ca posta Romana……o firma dezastru

  17. Cristi   •  

    Se numeste “CS” sau “Code Sharing”. Adica doua sau mai multe companii folosesc o singura aeronava, care, evident, apartine uneia dintre companiile participante.Se practica pe rute unde o anumite companie nu vrea sa foloseasca un avion de peste 100 de locuri in conditiile in care are 10 – 40 de clienti zilnici pe o anumita ruta.
    Compania care vrea locuri de la o alta companie, cumpara practic acele locuri, la un tarif negociat. Peste acest tarif mai pune niste bani, pentru a-i iesi profit. Oricum… preturile de vanzare pentru locurile astfel achizitionate au un pret minim (primul loc) si un pret mare (ultimul loc). Asa ca… daca tarom vanduse deja peste 50% la suta din locurile pentru cursa despre care vorbesti tu… pretul imens este absolut justificabil. 🙂

  18. Andrei Crivat   •  

    @Cristi: pretul e oricum vrei tu, doar justificabil nu 🙂

  19. Cristi   •  

    @Andrei – din pacate sunt prea multi factori la mijloc. Te intorceai a doua zi, peste doua zile… Cand? E vorba de un sunday-rule. E vorba de lcurile de la retur. Dar din pacate pentru tine si pentru alti calatori: pretul este justificabil. Pentru a putea avea profit orice compabine trebuie sa pactice tarife care sa i le aduca.

    Dar sunt alte preturi nejustificabile: Baia Mare – Viena …. de la 350 euro dus-intors. Bucuresti – Kiev de la 275 euro dus – intors. Bucuresti – Chisinau de la 350 euro dus-intors. Acestea nu sunt justificabile. Dar pentru ca este o singura companie care zboara pe una din rutele mentionate sau doua (in cazul Chisinaului) atunci isi permit sa aiba preturi astronomice, pentru ca daca ai nevoie cumperi indiferent de cat costa! Nu ai alternativa.

  20. stefan   •  

    este valabil si pentru bucuresti paris si invers cu air france. la airfrance e intotdeauna mai ieftin

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu