(ăsta e un post lung și adresat în principal clujenilor)
Cu ceva timp în urmă, scriam foarte încântat despre o idee care mi se părea excelentă – nightbuyers.ro. Nici măcar nu-i cunoșteam, aflasem despre ei cumva întâmplător, am comandat prin ei și am fost foarte încântat. Și am zis că merită să-i promovez. Atât de tare am crezut asta, că vreme de mai multe luni au avut chiar și banner pe acest blog, gratuit – că încă nu-i cunoșteam, cum spuneam.
Cred și acum că a fost o idee bună, de fapt. Doar că în ultima vreme a început să funcționeze prost de tot. Livrările noastre de la Irish & Music Pub s-au făcut, până azi, prin Nightbuyers. De ceva vreme, ne-am ciocnit cu tot felul de probleme la livrări, cea mai frecventă fiind întârzierea comenzilor. Și i-am înțeles de fiecare dată când ziceau că a scăzut numărul de comenzi și implicit au mai puține mașini, mai puțini șoferi și altele.
Premisele sunt acestea: de la Irish, Nightbuyers primea cel mai mare comision, dintre toate restaurantele cu care lucrau. Făceau comenzi la noi, comenzi care erau gata în 15-20 de minute, dar veneau să le ridice după o oră, uneori după o oră și jumătate. După ce le ridicau, sunau clienții și le spuneau “ne cerem scuze pentru întârziere, dar cei de la Irish au întârziat foarte mult, nu e vina noastră“. Deși la noi comanda aștepta zeci de minute să fie ridicată.
Amuzant a fost când mie personal una dintre dispecere mi-a spus “vă recomand să nu comandați de la Irish, la ei durează mult” – în condițiile în care, repet, de la noi aveau cel mai mare comision.
A mai fost amuzant când Ruben a comandat ceva mâncare, întâmplător chiar eu am preluat comanda (firește, fără să știu că-i pentru el), cei de la Nightbuyers au venit după vreo 45 de minute să ia comanda (deși fusese gata în 20 de minute, iar eu îi sunasem să le spun asta) după care l-au sunat pe Ruben și i-au spus “știți, cei de la Irish au întârziat foarte mult, o să ajungem peste 40 de minute”.
Dar cireașa de pe tort a fost în articolul din Ziua de Cluj, când chiar managerul Nightbuyers, John Torjo, declara nonșalant “Nu ÅŸtiu de problema cu Irish, doar că la ei se aÅŸteaptă mai mult preluarea comenzii“. Sar peste faptul că dispecera Nightbuyers spunea că “nu mai avem contract cu Irish Music Pub“, deși deal-ul cu ei era încă perfect valabil, semn că fătuca aia ori mințea foarte prost, ori nu știa pe ce lume trăiește. Deci tu nu-ți poți organiza oamenii, tu ai probleme în desfășurarea activității tale, dar preferi să dai vina pe un partener, întâmplător pe ăla de la care câștigi cel mai mult. Ulterior, John și-a cerut scuze, dar articolul ăla rămâne. Și mie nu-mi convine deloc ca oamenii să rămână cu ideea că la Pub comenzile durează mult. În primul rând pentru că e fals, în al doilea rând pentru că oamenii de la noi din bucătărie muncesc pe brânci, n-au timp nici să bea apă uneori, ca toate comenzile (din Pub sau pentru livrări) să fie gata la timp. Și mi se pare absolut incorect ca munca lor să fie călcată în picioare de terți.
În esență, mi se pare anormal să dai vina pe un partener ca să-ți ascunzi incompetența și incapacitatea organizatorică.
Așa că de azi înainte am încetat colaborarea cu Nightbuyers. Și ca partener, dar și ca client. Păcat, începuse ca un lucru bun, dar se termină prost.
Și, John, greșesti dacă ai impresia că postul ăsta e un atac la adresa ta. E exprimarea unei dezamăgiri, pentru că eu am crezut foarte tare în voi și tu știi foarte bine asta. Dacă aveai curajul să recunoști că problema e la voi, era o treabă. Dar tu ai preferat ca, din toți partenerii voștri, să dai vina pe noi și să minți că noi ne mișcăm prea încet. Și nu era așa.
eu am incetat sa mai comand din momentul in care mi-au gresit de doua ori la rand comanda. astea-s afaceri din alea incepute cu o mie de euro care nu au cum sa reziste. s-au facut de rusine
nu stiu cat este de adevarat tot ce zici tu aici pt ca eu sunt clienta nightbuyer de cel putin un an si niciodata nu au intarziat mai mult de 15 min in afara timpului stabilit, niciodata nu am avut probleme cu ei. in schimb la irish mananc destul de des deoarece ador sandvishurile o ceapa dar am stat sa astept si 50 de minute dupa unu pana cand am terminat toate jocurile de “foaia de asteptare” si am continuat si pe spate.deci nu stiu ce sa zic ,imi place si de irish pt ca nu ma pot lipsi de mancarea voastra dar cei de la night mi se par niste oameni seriosi si pana acuma cu mana pe inima nu am avut de ce sa ma plang de ei.imi pare rau de altfel ca s-a terminat o colaborare super faina dar andrei sa stii ca e adevarat, la voi chiar se asteapta foarte mult dupa mancare si lumea chiar isi pierde rabdarea asteptand si eu vb de asteptarea in pub nu prin night.daca o sa fii cinstit cu tine o sa recunosti ca este chiar asa si ca ar trebui sa faceti ceva in sensul acesta.pana una alta eu o sa raman client pt ambii.
buna.sincer este cam greu sa iti dai seama ce este realitate si ce este fictiune in articolul tau.pacat ca datorita unui articol(scris de unul care stie sau nu ce scrie)intr-un ziar se termina o colaborare care zic eu ca era buna.parerea mea este ca aici fiecare are partea lui de vina, dar sincer nu stiu d unde vin atatea lucruri extraordinare despre irish….cand stai si astepti la o masa pana iti trece foamea!!!!….sau cand suni la ei si astepti jumatate de ora sa iti raspunda cineva…sau cand iti spune un angajat ca dureaza 40 d min un sandwhich….sau cand angajatii inchid de capul lor la 12 ca nu mai au chef d lucru….cred ca deja ti-am zis o gramada de chestii pe care sigur u nu le sti…stiu c inseamna munca intr-o bucatarie intr-un restaurant….stiu ca oamenii aia chiar se chinuie….dar stai linistit ca si la nigh sunt oameni care se chinuie, oameni care muncesc si care alearga dintr-o parte in alta a orasului….stiu ca iti vine greu sa crezi dar sincer ai putea sa o faci pentru ca sigur esti si u constient de faptul ca mai sunt oameni in pub care se misca in reluare…si acum ma repet, pacat ca s-a terminat ceva bun din cauza unuia ce a scris cateva cuvinte pe o pagina sau a interpretat niste cuvinte dupa bunul lui plac….si pentru nightbuyers GO ON!!!!….un pas inapoi inseamna doi inainte
daca cele doua comentarii de mai sus (lau si lara) n-ar fi atat de asemanatoare, atat de stupide si atat de tare scrise de pe FIX ACELASI IP, poate ca le-as baga in seama. Dar asa, mi se pare c-am fost mega generos si ca le-am lasat sa treaca pe-amandoua.
@liviu: vad ca ai facut 2 comenzi in octombrie 2008. daca s-a incurcat ceva in respectivele comenzi, imi cer scuze. Insa nu am primit nici o reclamatie de la tine – deci nu am avut cum sa stiu.
@andrei: cele 2 comentarii sunt valide si sunt scrise de 2 persoane. sunt colege de apartament, de aia au venit de pe acelasi ip.
@John: eu zic să te rezumi să minți doar pe blogul tău, ca am văzut că te descurci de minune. Pe ăsta mai răruț, te rog.
nightbuyers e o idee buna pt mine, eu comand de la ei destul de des dar nu prea am avut pana acuma probleme,mai intarzie cateodata dar suna sa anunte si ai posibilitatea sa renunti la comanda daca nu iti convine.oricum mie imi place si nu cred ca sunt un esec.
Nu as zice ca toate sunt roz la Nightbuyers. Problemele mele au fost tot in contextul IrishMusic Pub, dar trecand peste aspectul intarzierii care poate fi negat usor, ramane faptul ca omul de la Nightbuyers a injumatatit comanda iar ceea ce a ramas erau componente ale altei comenzi. Si asta nu mai poate fi vina Irish ci exclusiv a Nightbuyers. Iar daca pe cineva o sa il mance intrebarea de ce nu am reclamat, raspunsul e simplu: mi sila sa reclam ceva si sa aud scuze fara nici o actiune
Cred că primele două comenzi pe care le-am făcut de la Nightbuyers au venit la timp. La a treia comandă (cred că a treia a fost), am fost sunat după exact 60 de minute că îmi va întârzia comanda “deoarece se stă mult la Irish”. Mă gândeam: “Ia, ce frumos, m-au sunat să-mi spună că vor întârzia”. Iar apoi, la următoarele comenzi nu am mai fost sunat deloc. Venea delivery-boy și își cerea scuze în fața ușii cum că “a stat mult la Irish și/sau a fost aglomerat traficul”, iar eu rămâneam cu pizza rece. Vorbesc cu Andrei, îl întreb că de ce durează atât de mult comanda (explicându-i că aseară am comandat și uite ce mi-au zis), iar el îmi spune că mi-a fost gata pizza în 20 de minute. Asta e doar una dintre întâmplări. Exemplele pot continua (și chiar aș avea destule).
Deci, n-am nimic cu Nightbuyers. Este o idee grozavă, foarte utilă, dar… Dar dacă nu faci treaba cum trebuie, mai bine nu o faci deloc. Din moment ce garantați între 60-75 de minute timp maxim de livrare, unde credeți că mă doare pe mine că cei de la Irish au întârziat? E problema voastră. Sau unde mă doare pe mine că e aglomerat traficul? Luați-vă scutere, atv-uri, helicoptere.
Și dacă tot ați concediat oameni, de ce nu măriți timpul garantat de livrare a produselor? Sau explicați și voi undeva pe blogul vostru, că aveți probleme cu oamenii, că aveți probleme cu timpii de livrare, etc. Nu de alta, dar să știu: aștept 3 ore după 4 doze de bere sau mă duc la non-stop și mi le cumpăr… și pe urmă mă culc.
Cât poate fi de greu? Nu e fizică nucleară!
@Torjo
si de unde stii matale, domnule, ca sunt colege de apartament cele doua? sunt colege cu tine???
Respect pentru oamenii de la Irish. Vineri de exemplu am reuÅŸit ca în 30 de minute să mă pun la masă, să fac comanda ÅŸi să termin de mâncat, în condiÅ£iile în care era aglomeraÅ£ie. Åži bucătarii ÅŸi chelnerii se miÅŸcă suficient de rapid.
eu mancam in pauza de masa in irishpub, si de cand faceam comanda pana venea si terminam de mancat, cred ca erau in total 40 min. si primeam felul intai, felul doi, si desert (a.k.a meniul zilei). sunt super ok serviciile din irish pub. 🙂 go irish