Harta autrostrăzilor viitoare

Aparent, planul pentru 2020 ăsta ar fi. Sursa. Click pentru mărire.

harta autostrazi

 

Câteva observații. Ar fi absolut miraculos să se ducă la capăt măcar jumătate din ce-i pe harta aia până în 2020. Harta aia care, dacă vă uitați un pic cu atenție, E GREȘITĂ. Da, e desenată greșit.

Habar n-am ce-s alea drumuri trans regio sau euro trans, așa că le las deoparte. Dar după ce începi cu atâta tam tam Autostrada Transilvania, după ce la fiecare 2-3 kilometri s-a mai făcut un bairam de inaugurare, că nu cred că există drum în țara asta mai inaugurat ca ăla, o oprești la Tg. Mureș ? Bine, să zicem că poți merge din nord-vest în sud pe Alba – Sibiu – Brașov. Fie. Dar duci autostradă  de la Pitești, unde e Dacia, care CHIAR are nevoie de autostradă, pentru exporturi, până la Craiova – și acolo o oprești ? De ce ? Pentru că fuck logic, right ?

Apoi, Moldova nu există în țara asta ? O dăm la ruși ? Sau ăia nu-s oameni ? Lasă, bine c-o să avem la Alexandria, că aia presimt c-o să fie foarte folositoare.

Și mai am o problemă. Pe bune, Autostrada Transcarpați ? Autostrada Mureș – Arieș ? Nu putem să le zicem ca până acum, A1, A2 etc ?  Cum sunt, practic, prin lume ?

 

Andrei Crivăț

7 Comments

  1. omucu   •  

    Dar spre Tg Mures tocmai a fost licitatie la inceputul lunii septembrie pentru executie si venea mai la sud de oras decat e pe noul plan minune. Sa inteleg ca ori nu se mai face ultimul tronson intre Ogra si Tg Mures si atunci s-au pierdut aiurea timp si bani pentru licitatie, ori marea minune de harta a master planului e facuta pe genunchi, ca pana acum. Sper sa fie a doua varianta, desi nici una nu-mi convine deloc

  2. Cristian Sitov   •  

    Dap. De fapt, lucrurile sunt mult mai complicate.

    Mai intai de toate, guvernarea PSD tine mortis sa lege Brasovul de Bucuresti. Cum acest drum nu reprezinta unul de maxima importanta pentru UE, “baietii destepti” din guvernare au apelat la banci pentru Brasov-Ploiesti. Pe de alta parte, UE considera ca in reteaua TEN-T, pentru UE dar si pentru Romania, este important Nadlac – Timisoara – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti. Veriga lipsa e Sibiu – Pitesti, evident, daaarrr “guess what?!” Din moment ce s-au inceput demersurile pentru Brasov – Ploiesti, guvernarea a decis sa prioritizeze Sibiu – Brasov in schimb. De ce? Pentru Sibiu – Pitesti ar scoate din ecuatie un Brasov – Ploiesti si practic, “afacerea” guvernarii ar pica (vorbim de peste 3mld$).

    Un lucru pe care l-ai observat foarte bine este lipsa legaturilor catre Moldova. Un tip, scria intr-o lucrare de master, ca daca vrei sa aduci prosperitate economica, trebuie sa “nivelezi” situatia regiunilor. Evident, eminentii economisti aflati acum la putere nu sunt de acord cu asta, si asa a ramas Moldova pe dinafara.

    De asemenea, interesele politice cred ca sunt evidente cand vine vorba de trasarea unor autostrazi prin Craiova sau Alexandria, deci nu trebuie sa mai gasim logica acolo. 🙂

    • ratonbox   •  

      mai putin politic, mai mult obligatie. Ca sunt obligati prin contractul de privatizare cu Ford sa le creeze autostrada pentru a putea transporta mai usor.
      Faptul ca se opreste la Craiova autostrada si nu continua pana spre Timisoara decat cu drum express este o prostie.
      Pentru Alexandria este clar politic. La Craiova este si si.

  3. Pingback: Arhi - Gata cu autostrăzile, acum facem drumuri expres

  4. Cetateanul   •  

    Ma baiatule,nu te mai lega de autostrada spre Alexandria ca oricum nu se face. Daca vrei vreodata sa vezi cat de aglomerat este drumul Alexandria-Bucuresti,poti sa te sui in masina si sa verifici,nu sa vii aici si sa faci comentarii. Si inca ceva: drumul spre Iasi nu e nici pe departe asa de aglomerat cum este drumul spre Alexandria. Drumul prin Moldova este foarte bun,are 4 benzi,nu inteleg unde e problema voastra. Si ce sa fac pe drumul spre Moldova,sa ma duc la rusi….?? Cel putin drumul spre Alexandria duce la greci,bulgari,etc.

    • Stefan   •  

      Sa inteleg ca pentru tine 4 benzi inseamna o banda/sens+ acostament, nu?

  5. Ioan Săbăduş   •  

    Acum 8-10 ani imi rugam moartea pe drumurile din ardeal, cu exceptia drumului SJ-CJ. Acum ar fi timpul sa ajungem la nivelul drumurilor din partea moldovenilor. Nu degeaba vor ungurii autonomie, au o zona superba catre Miercurea Ciuc, iar acum 8 ani pe DN, m-a depasit un biciclist. Nu-i normal sa basculezi bani la buget si statul sa … uite de tine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu