SEAT Ibiza 2008

Am făcut drive test cu noul model de Ibiza, primit de la Topcar. Mie în general îmi plac SEAT-urile, am avut pe vremuri un Cordoba care mi-a fost foarte drag și probabil le privesc subiectiv.

Am avut mașina destul de puțin timp la dispoziție, și n-am apucat să ies cu ea din oraș. Bine, poate nici nu era cazul, Ibiza e în mod clar o mașină de oraș. E mică, destul de fâșneață, ușor de condus. Modelul pe care am mers eu are motor de 1.4 și 85 de cai putere. Era Reference (cel mai jos în “ierarhia” variantelor, mai există Stylance și Sport) și n-avea cine știe ce dotări. De exemplu, n-avea proiectoare cu funcție “cornering”, oglinzi electrice, cruise control, geamuri spate electrice, funcție “coming home” și alte câteva dotări care sunt standard la varianta Stylance

Mi-a plăcut mașina, sincer. În primul rând, îmi place noul design, mult mai simpatic decât al vechii variante. Apoi, mi-a plăcut foarte mult manevrabilitatea – e o mașina foarte ușor de condus, mai ușor decât Cordoba. Volanul se mișcă lejer și ambreiajul e suficient de moale încât să nu te deranjeze (eu sunt un fan al cutiilor automate). Bordul e ușor ciudat și înclinat, dar e foarte la îndemână pentru șofer. Portbagajul e neașteptat de mare pentru o mașină așa mică, și e mai spațioasă decât pare.

Ce nu mi-a plăcut: în primul rând, are un cuplu destul de scăzut, față de Cordoba, de exemplu (care avea doar 75 de cai). Dar după ce te obișnuiești, nu mai sesizezi asta. În al doilea rând, modelul cu care am mers eu avea o cotieră absolut imposibilă, orientată în sus, care o făcea practic nefolosibilă. În al treilea rând, pedala de accelerație e băgată cumva în interior, astfel că piciorul meu stătea lipit strâns de consola centrală. Pe locurile din spate, spațiul e destul de mic.

Altfel, mașina e chiar simpatică. E o mașină pentru tineri, pentru alergături prin oraș, simpatică și cu alură sportivă. Modelul cu care am mers eu costă 13.200 de euro (TVA inclus). Un Stylance cu motor de 1.4 costă 14.388 euro, iar modelul cel mai mic, Reference cu motor de 1.2, costă 12.689 euro.

p8090039.JPG p8090037.jpg

p8090043.jpg p8090045.jpg

Andrei Crivăț

3 Comments

  1. prodan   •  

    aha, post piaristic, construit după reţetă, cu defectele ascunse între avantaje, başca link şi poze cu ghiotura.
    hai, scoate-ne şi pe noi la o bere cu banii de la topcar, noi amărăştenii care nu ne-am putut da cu ibiza 😛

  2. Andrei Crivat   •  

    Mihai, atata bere sa bei tu in viata ta, de cati bani de la Topcar am luat eu :d

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu