Drive-test Å koda Yeti

Review și fotografii de Ruben Kislaki

Când mi-a zis Andrei că are în teste o Å koda Yeti de la Compexit, m-am gândit în sine: “Cine ar cumpăra mașina aia urâtă?“. Dar când am văzut-o în “carne și oase” parcă începea să-mi placă. Probabil amplasând farurile de ceață foarte aproape de luminile principale Å koda ne-a prezentat un model mai neobișnuit față de cu ce eram obișnuiți.

Modelul condus de Andrei (Yeti Experience) era echipat cu un motor de 2.0 TDI CR DPF (Diesel Particle Filtre) 4×4 care dezvoltă 140CP (desigur, dacă veți considera insuficienți cei 140CP, puteți opta pentru modelul de 170CP).

IMG_9871

Dotări

Dotări standard pentru nivelul Experience:

  • ABS (EBD, MSR, ASR, MBA)
  • ESP (EDS, HBA, DSR)
  • Activare lumini avarie la frânarea de urgență
  • Aribag-uri șofer și pasager, Airbag genunchi șofer, Airbag-uri laterale pentru cap
  • Climatronic
  • Computer de bord Maxi-DOT (ecran tactil)
  • Frâne disc față și spate
  • Funcție Off-Road cu buton de activare
  • Hill Hold Control
  • Faruri Bi-Xenon cu AFS (Adaptive Front-light System)
  • Și multe altele.

Mașina condusă de Andrei mai avea pe lângă dotările standard:

  • Senzori de parcare spate
  • Tempomat
  • Scaune față cu reglaj termic separat
  • Light Assistant
  • Trapă panoramică glisantă

Modelul Experience (fără opționale) costă 20.896 EUR (fără TVA) plus opționalele.

Drive Test

La acest capitol îmi va fi mai greu să-mi împărtășesc experiență :D, dar din expresiile feței și wow-urile pe care le tot exclama Andrei, mi-am dat seama că este o mașină plăcută de condus.

Habitaclul este mai ‘strâmt’ decât te-ai aștepta de la un SUV, dar trebuie să ținem cont de faptul că este un SUV Compact (un fel de bere fără alcool). Este o mașină perfectă pentru drumurile noastre. Totodată, este o mașină ideală și pentru persoanele care circulă mult prin oraș – este mai mică decât un SUV – dar care în weekend se destind cu un mic traseu off-road prin împrejurimile Clujului. Suspensiile sunt foarte moi ceea ce oferă un plus de confort chiar și pe drumurile cu multe gropi. 🙂

IMG_9864

Viteza maximă promisă de producător este 190km/h, dar la 170km/h se simte deja cum se forțează motorul. Acest ‘mic defect’ este compensat totuși printr-un cuplu foarte mare: 320Nm la 2500rpm, lucru care îți amintește că ești într-un SUV. 😀 Pe lângă cuplul enorm, ți se oferă și un buton mare – plăcut de apăsat – pe care scrie OFF ROAD. În acel moment mașina se transformă în Ironhide și va lupta împotriva răul… Mă scuzați, m-am lăsat dus de val. Așadar, se activează tot felul de sisteme care te vor ajuta să cobori panta, să pornești mai ușor de pe loc, pedala de accelerație devine mai sensibilă iar ABS-ul, ASR-ul și EDS-ul se adaptează la terenul accidentat. Ca un SUV adevărat.

Interior

Dacă nu mi-a plăcut la prima vedere mașina și am avut nevoie de câteva momente să mă obișnuiesc cu design-ul mai aparte decât cu ce eram obișnuit de la Å koda, interiorul m-a impresionat cel mai tare. Pur și simplu mă simțeam bine în interior. Nu există forme ciudate la care să te întrebi dacă designer-ul a fost beat sau a făcut exces de zel, nu există enșpe mii de orificii la care să te întrebi ‘aici oare ce trebuie să bag’, butoanele de pe consola centrală nu sunt plasate sub scaune. În câteva cuvinte: plăcut la vedere, simplu, accesibil, ușor de folosit.

Toate butoanele erau la vedere, accesibile și intuitive. Nu trebuia să fii rocket scientist ca să-ți dai seama fiecare ce face.

IMG_9903

Experiența plăcută a fost accentuată și de scuanele reglabile pe înălțime, de touch-screen-ul de pe consola centrală (foarte intuitiv, de altfe), iar tetiera dintre scaunele din față a fost surpriză plăcută (pentru o mașină nu tocmai foarte lată). Totuși, mi-ar fi plăcut să fiu mai bine ținut în scaune la curbe.

Nici locurile din spate nu au fost neglijate. Mașina a fost proiectată pentru 5 persoane, dar defapt ei erau cu gândul la 4 persoane când au desenat interiorul. Tetiera din spate și spațiul foarte mare pentru picioare l-ar face invidios pe ocupantul locului din mijloc, care are de ținut ‘între picioare’ consola din spate chestia aia din spate unde e poziționată scrumiera și aerul condiționat.

IMG_9910

Distracția cea mai mare a fost trapa panoramică glisantă, care se deschide până deasupra pasagerilor din locurile din spate. Iar pedala de accelerație este atât de mare încât ai senzația că te-ai urcat într-o mașină sport.

IMG_9912

Ce mi-a plăcut

  • Suspensii moi
  • Liniile interiorului, butoanele accesibile, scaunele reglabile și încălzite
  • Pedală de accelerația moale
  • Cuplul enorm
  • Computer de bord cu ecran tactil (opțional se poate echipa și cu GPS)
  • Butonul OFF-Road
  • Farurile AFS
  • Trapa panoramică glisantă (și butoanele aferente – care se află lângă oglinda retrovizoare – cu care te poți juca toată ziua închizând și deschizând trapa :D)
  • Garda la sol foarte mare

Ce nu mi-a plăcut

  • Motor zgomotos
  • Design neobișnuit pentru o Å koda
  • Aș fi vrut ca scaunele să mă țină mai bine în curbe

Sincer, nu-mi place nici prețul de 27.000 EUR (pentru modelul de vârf), dar dacă aș avea 16.000 – 18.000 EUR n-aș ezita deloc să merg la cel mai apropiat dealer Å koda și să-mi cumpăr o Yeti.

Galerie

Ruben

1 Comment

  1. Pingback: O plimbare cu Å koda Rapid | Andrei Crivăț

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu