notă: aceasta este părerea mea despre o mașină cu care am parcus aproape 1.000 de kilometri în două zile. E o părere subiectivă. Pentru review-uri profesioniste, vizitați Automod sau Automarket.
Mie întotdeauna mi-au plăcut Å kodele. Ca fapt divers, am avut, de-a lungul anilor, două Octavia. Cu una am bătut o bună parte din Europa și nu m-a dezamăgit în nici un moment. M-am plimbat și cu o Yeti și am numai amintiri faine cu ea.
De data asta, m-am plimbat Prin Transilvania cu o Å koda Rapid Ambition, pe care mi l-au dat prietenii de la Compexit pentru una dintre călătorii. Mașina cu care am mers eu are un motor de 1.2 TSI, de 86 CP. Ca să fiu sincer, u pic am strâmbat din nas când am auzit motorizarea, înainte să pornesc cu ea la drum, pentru că mașina cu care merg eu în mod obișnuit are un motor ceva mai mare și mai mulți cai. În plus, mașina nu e chiar mică (e undeva între Fabia și Octavia) și m-am temut că-i un pic submotorizată.
Însă chiar înainte să ies din Cluj-Napoca mi-a trecut această nemulțumire, ba chiar am fost încântat de felul în care accelerează Å koda Rapid. Am aflat, apoi, că se mișcă atât de iute datorită faptului că este făcută din materiale ușoare. Spre exemplu, modelul cu care am mers eu are doar 1155 kg, deși are o lungime de 4.48 metri. Ca și comparație, mașina mea e doar un pic mai lungă și are vreo 500 de kg în plus.
Un alt lucru care mi-a plăcut la Rapid e că e foarte spațioasă – e o mașină de familie, are un portbagaj de 530 litri, o mulțime de loc pentru picioare și în față și în spate. E o mașină mai încăpătoare decât pare de-afară. Este și o mașină sigură – are în dotarea standard 6 airbag-uri (pentru cap, laterale și frontale), avertizoare pentru centurile de siguranță din față, ESC (program electronic de stabilitate), sistem Isofix pentru scaune de copii. De altfel, este o mașină de 5 stele EuroNCAP.
În ceea ce privește ținuta de drum, e o mașină de condus cu zâmbetul pe față. Asta, firește, dacă n-ai porniri de șofer de raliu la volan, ea fiind totuși o mașină de familie. Stă binișor în curbele strânse (dacă nu le abordezi foarte brutal), trece cu ușurință peste linii de tramvai, canalizări și gropi și este, cum spuneam, o mașină destul de sprintenă pentru micul ei motor. Pe scurt, e o mașină pe care-ți face plăcere s-o conduci pe drumurile patriei.
Interiorul e destul de… auster, să zicem. Nimic extravagant, dar totul e la îndemână. Modelul cu care am mers eu are comenzi pe volan, elemente cromate pe volan, pe schimbător, pe ceasurile de bord, așa cum și mânerele interioare ale ușilor sunt cromate. Are, însă, tot felul de spații de depozitare interesant – spre exemplu, în capacul rezervorului se află o racletă, sub scaunul șoferului se află un spațiu pentru vesta reflectorizantă, spațiu pentru sticlă în ușile din față, 4 inele de amarare în portbagaj. Iar volanul, schimbătorul și maneta frânei de mâne erau îmbrăcate în piele.
Pe drumurile bătute de mine, Å koda Rapid a scos un consum de aproximativ 5,2 – 5.3%, cu clima pornită permanent și cu câteva segmente în care… i-am testat performanțele, să zicem. E drept, am mers mai puțin prin oraș și mai mult pe drumuri (unele pustii).
Ca să concluziomăm – mi-a plăcut foarte tare faptul că mașina e foarte confortabilă. Mi-a plăcut motorul, care, în ciuda faptului că e mic, e surprinzător de iute. Mi-a plăcut felul în care m-am simțit când am condus-o. Mi-a plăcut portbagajul enorm. Mi-a plăcut faptul că m-am simțit foarte în siguranță în ea. Mi-ar fi plăcut un interior mai vioi și ceva mai multe gadget-uri.
Modelul condus de mine pleacă de la 10.324 euro + TVA, dar prețul de bază al modelului Rapid este 8.895 euro + TVA. Mai mult, prin programul de casare a mașinilor, modelul Å koda Rapid 1.2 MPI, de 75 CP, poate fi cumpărat de la 7.419 euro + TVA.
Salut! E de bine articolul, dar numai pentru cei de la Skoda. La 1.000 km parcursi cu aceeasi masina, am constatat 3 probleme foarte ciudate ptr. un autoturism nou si mai ales marca Skoda: 1. Suspensii foarte rigide similare unui autoturisn SH rulat vreo 120.000 km in tara si vechi de vreo 5 ani; 2. Zgomote in habitaclu produse ca amplificare a zgomotelor de la amortizoare si care dau senzatia ca cinevs iti da cu pumnul in geam de fiecare data cand autoturismul ruleaza chiar si peste cea mai mica denivelare; la 120-130km/ora pe noua autostrada Sibiu-Sebes, am constatat in conditia unui vand moderat , trecerea pe langa TIR-uri, ca directia se schimba foarte usor si daca te sperii si nu tii bine volanul, risti oricand producerea unui accident rutier. Am reclamat ieri situatia si la Skoda Porsche Romania si astept raspunsul lor. Cele de mai sus se bazeaza si pe experienta mea de sofer care a depasit de mult 1.000.000km, am condus 6 autoturisme noi in ultimii 11 ani, fiecare in medie 130.000km, comparand Rapidul cu un Panda 2007 ptr. concluzia 1 si pentru 2+3 eu cred ca problema este datorata suspensiilor foarte rigide+izolare fonica foarte slaba+raport necorespunzator spatiu interior generos/ greutate scazuta. Tel.meu este 0726471441.
In sfarsit gasesc un om care a “citit” aceasta masina in cheia corespunzatoare!! Peste tot, cei care au condus-o in teste o lauda de parca ar fi un C class de la Mercedes. Incep sa cred ca majoritatea testarilor sunt cu articolul scris dinainte de cei de la Skoda. E adevarat ca nu e o masina rea dar la pretul pe care-l are, ar fi trebuit sa aiba macar niste suspensii mai bune…..in rest este relativ ok. consumul e foarte bun : scoti lejer o autonomie de 900 km cu un plin! peste plasticul jalnic din interior ai putea sa treci usor daca nu ar fi atat de greu de stapanit in conditii de forta majora cand esti nevoit sa faci schimbari de directie putin mai bruste.(o spun eu un sofer cu mai putin de 30000 km parcursi care s-a cam speriat de cat de instabila devine masina chiar si in oras atunci cand esti nevoit sa faci o manevra mai indrasneata de iesire de pe o straduta in bulevard ).Masina a inceput sa danseze de parca mergeam in siajul unei barci de mare viteza!
O am de 3 ani si 2 luni, sunt foarte multumit de ea si dpdv al consumului si al tinutei de drum ! E iute, turbosuflanta isi face treaba la accelerari, pante, e robusta si in pofida comentariilor de mai sus, eu spun ca e destul de stabila ! N-am avut pana acum nici o problema tehnica cu ea, se comporta bine si in timpul depasirilor , o simti ca musca asfaltul la accelerari, totu-i sa alegi treapta de viteza potrivita cu momentul in care incepi depasirea ! Am cam 30 de mii de Km cu ea ! Confortabila, spatioasa, portbagaj multumitor ! La 140 km/h e foarte stabila, nu vibreaza nimic, mai mult n-am incercat pentru ca atat pot eu accepta !