Drive-test SEAT Exeo

După cum v-am mai povestit, am avut la dispoziție pentru câteva zile – mulțumită celor de la Topcar – noul model de SEAT, Exeo. Varianta cu care am circulat eu era un Exeo Style, cu motor 2.0 TDI CR de 143 CP. Mașina e construită pe platforma Audi A4. Motiv pentru care, cel puțin din profil, seamănă teribil cu precursoarea ei.

img_03251

Drive-test

Mașina se conduce foarte fain. Bine, aici probabil sunt un pic subiectiv, întotdeauna mi-au plăcut SEAT-urile, pentru că se conduc extrem de frumos. Iar Exeo nu face excepție. Suspensiile nu sunt nici foarte moi, nici foarte tari. Mașina nu te zdruncină la orice denivelare (cum făcea, pe vremuri, Cordoba) dar stă foarte bine în curbe, la viteze mai mari. Nu foarte mari, totuși, pentru că la o viteză… hmm, să spunem că dincolo de limita legalității, într-o curbă ușoară, mașina a fugit un pic într-o parte. Nimic foarte grav, totuși. Doar un pic, cât să se sperie Lorand :).

Cutia de viteze e 6+1, iar vitezele se schimbă atât de ușor (și ambreiajul se apasă atât de ușor) încât la început mi-a murit motorul de vreo două ori, eu fiind obișnuit cu un punct de cuplare a ambreiajului diferit. Mașina are un cuplu bun și o accelerație pe măsură, pleacă foarte repede de pe loc și se bagă excelent în depășiri.

Dotări

Modelul pe care l-am condus eu era plin de dotări. Standard era echipată cu climă bi-zone, senzori de paracare spate, o mulțime de airbag-uri (printre care cortină sau airbag pentru genunchi la șofer), oglinda retrovizoare interioară cu reglaj antiorbire, senzor de ploaie și alte minuni. În plus, mai avea ca dotări opționale tapițerie de piele, sistem bluetooth + comenzi audio și pentru telefon pe volan, faruri bixenon adaptive cu sistem de spălare, cruise control, funcție coming-home, senzori de parcare față  și multe alte minuni. Evident,  toate sistemele de siguranță obșinuite: ABS, ESP, BAS.

În interior, mașina e destul de spațioasă. Mi-au plăcut mult scaunele semi sport din față – odată așezat în scaunul șoferului, nu te mai mișcai în nici o direcție, indiferent de viteză sau amploarea curbei pe care o luai. Evident, scaunele sunt reglabile în toate direcțiile, au suport lombar etc. Portbagajul e, probabil, cel mai mare pe care l-am văzut vreodată, având 460 de litri; Ruben a încăput fără probleme în el. În spate are cotieră, care conține suporturi pentru pahare. Are un parasolar electric pe lunetă care e super simpatic. Bordul modelului cu care am mers eu avea mult plastic, dar arăta ok și era chiar elegant. Desigur, există și variante mai sofisiticate, care arată mult mai bine. Luminile de pe indicatoare sunt albe, ceea ce mi-a plăcut mult. Luminile de pe consola centrală sunt roșii, ceea ce mi-a plăcut mai puțin. Dar nu sunt deranjante.

În exterior, cum spuneam, aduce mult cu Audi A4. Sigur, cu o altă față, grila și farurile schimbate etc. Are 4,6 metri lungime, iar la primul condus îți dă senzația că e chiar și mai mare. Nu e :)

Ce mi-a plăcut:

  • ținuta de drum, confortul interior, dotările de confort și siguranță
  • farurile adaptive
  • accelerația și cuplul
  • intrarea USB din torpedou
  • sistemul bluetooth, care funcționa impecabil (am avut, la alte mașini, sisteme bluetooth la care se auzea prost sau care aveau un microfon nu foarte fidel)
  • scaunele din față (în spate n-am stat)
  • felul în care se lipește de asfalt în curbe (dacă viteza nu e exagerat de mare)
  • spațiul interior destul de generos
  • în mod special, micuțul buton din bord ce ridica ușor parasolarul lunetei.
  • airbag-ul pentru genunchi, mi se pare util în caz de coliziune
  • geamurile electrice one-touch (toate 4, nu doar ăla de la șofer, cum știu eu că are o mașină mare și neagră cu care umblu eu des :( )
  • portbagajul imens
  • o grămadă de alte lucruri pe care s-ar putea să nu mi le amintesc acum (deci trebuie să mai primesc mașina, s-o mai testez, așa-i ? :) )

Ce nu mi-a plăcut

  • Prețul. Varianta cu care am mers eu, cu toate opționalele pe care le avea, mi s-a părut scumpă: aproximativ 28 de mii de euro. E drept, sunt și variante mult mai ieftine. Prețurile de listă, pentru dotările standard, pleacă de la 18.837 euro și ajung la 25.118 ( cu tot cu TVA). După aia, în funcție de dotări opționale, mai crește.
  • (valabil doar la exemplarul cu care am circulat eu) Nu avea încălzire în scaune, așa cum nu avea reglaje electrice pentru scaune. Mi-ar fi plăcut ca, la banii ăia, să fi avut. Desigur, aceste dotări sunt disponibile. Dar nu sunt standard.

Una peste alta, o mașină care mi-a plăcut mult. E distractiv s-o conduci, e ok și pentru oraș și pentru drumuri mai lungi și te simți foarte safe și foarte comod când o conduci.

O mică galerie (click pe poze pentru mărire). Toate pozele sunt © Ruben

Andrei Crivăț

1 Comment

  1. ingineru   •  

    Nu arată rău, dar având în vedere că are preţul cât un Passat, nu ştiu dacă merită

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu