Primul meu gând când am ajuns la Social Media Summit București (de care ziceam aici) a fost – nene, câtă lume nouă! Apoi mi-am dat seama că n-am mai fost de vreo 2 ani la vreun eveniment de ăsta, deci eu eram apariția… inedită, să zicem, nu ei.
N-am prins toate sesiunile, am prins-o însă pe cea de Influență din onfline în offline. E fain să vezi 4 oameni deștepți (Mona Dîrțu, Barbu Mateescu, Cătălin Teniță, Radu Atanasiu) vorbind despre influența social media / online în fenomenul #rezist. Toată discuția lor a fost interesantă, despre bula din care de fapt nu ieșim, despre like versus acțiune și altele. Idee cu care am rămas în cap – ne organizăm mai bine în bula noastră (oricât ni s-ar părea că e de mare), sau încercăm să comunicăm cu celelalte bule? O vreme îmi va lua să-mi dau, eu mie, un răspuns.
Am văzut, pe de altă parte, primul debate pe bune pe care l-am văzut vreodată. Ca la carte, nene! Nae Șovăială (vicepreședinte, Asociația Română pentru Gândire și Oratorie) versus Alina Bucșa (antrenor de debate, British Council). Niște puști incredibil de buni vorbitori, o discuție cu reguli clare – social media versus mass-media tradiționale. O discuție de dragul argumentării, mai degrabă, dar foarte faină tocmai pentru asta.
Și apoi a urmat momentul meu preferat, un debate serios, cu fapte și cifre, pe tema online versus mass-media tradiționale. Echipa pro online: Monica Botez (Golin), Alex Oancea (VEKA), Alex Negrea (el însuși). Echipa pro tradiționale: Monica Jitariuc (MSLGROUP The Practice), Tudor Galoș (Microsoft România), Cristian China Birta (el însuși, da!).
Și, spre suprinderea mea, unde pornisem să-i ascult 100% sigur că voi vota cu echipa online, pentru că na… cu asta mă cam ocup, cealaltă echipă a argumentat atât de fain și de explicit că votul meu (și al majorității, de altfel) s-a dus spre ei. E un vot efectiv simbolic, dar discuția a fost cu adevărată interesantă și instructivă. Mi-ar plăcea să apară video cumva (cc Revista Biz, pls 🙂 )
Tot ieri s-a lansat petiția pentru introducerea meseriilor legate de internet în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România), de unde și poza de mai sus. O puteți semna aici. Și s-a lansat și anuarul Digital Report (“reunește informații despre cele mai importante agenții de digital din România, tendințe și evoluții ale pieței de digital, liste cu cele mai relevante nume din blogosfera românească, clasificate în funcție de domeniile pe care le acoperă, top cei mai urmăriți vloggeri, top conturi de Instagram, precum și top bloggeri cu care au colaborat agențiile și top agenții cu care au colaborat bloggerii în 2016.“)
Mi-a plăcut, mai vreau.
foto: @andreicrivățphotography