Eu nu mă pricep la meseria asta, de PR, nu știu cu ce se mănâncă. Motiv pentru care am această situație ipotetică și-o întrebare pentru cei care se pricep. Vă asigur că nu-i nici o ironie ascunsă, e doar o dilemă asupra căreia m-aș lumina, zic.
Să presupunem că tu lucrezi în PR (deci ai o carieră în domeniul ăsta, sau cel puțin încerci să-ți faci una, dacă ești mai la început). Și, la un moment dat al vieții, ești într-o agenție, pentru care derulezi campanii. Campaniile astea, nu se fac nici ele singure – așa că lucrezi cu niște oameni din afara branșei tale. Oamenii cu care derulezi campania. Nu ?
Poate mă înșel, dar eu cred că atunci când lucrezi cu un om pe-o campanie, legi o relație cu el. O relație profesională, care poate fi foarte amicală sau dimpotrivă – poți ajunge să nu mai suporți omul ăla, sau el să nu te mai suporte pe tine.
Mă pierd în detalii.
Dacă lucrezi o lună cu niște oameni, pe-o campanie, schimbi zeci de mailuri cu ei, vorbiți de zeci de ori la telefon, se leagă o relație profesională cu ei, nu mai sunt chiar niște străini – așa cred eu.
Apoi, pleci de la agenția respetivă. După ce pleci, nu mai răspunzi la mailuri sau la telefoane oamenilor cu care ai lucrat – și repet, ca să fie limpede, mă refer la oamenii din afara branșei tale. Pur și simplu, nu mai există pentru tine oamenii cu care ai lucrat. N-am pretenții de mailuri cu “am plecat, accept alte provocări” blablabla. Nu, zic doar de gestul minim de a răspunde unui om cu care ai lucrat și cu care poate ai să mai lucrezi, care te caută – de obicei, cu un motiv anume.
Oameni de PR, vă întreb cu umilință – nu e asta o greșeală ? Când pleci dintr-o agenție în alta, sau de la o agenție la un client, nu-i mai isteț să-ți păstrezi relațiile făcute de-a lungul timpului ? Nu e posibil să mai ai vreodată nevoie de oamenii cu care ai dus la capăt niște proiecte ? Nu-i posibil ca, pe viitor, să ai și alte lucruri de făcut cu ei ?
Că dacă ignori oamenii care te-au ajutat să faci lucruri, nu-i foarte posibil ca și ei să te ignore când vei avea nevoie, data viitoare, de-o mână de ajutor ?
Cine te-a suparat nu este un om de PR, este un amploaiat care se comporta ca atare. 😉
amu…. îi mult spus că m-a supărat. doar m-a intrigat, să zicem.
dar sunt de-acord cu tine, da.
e și prostie și nesimțire. nu are legătură cu PR-ul ):-
Alin, am să-mi pun un sistem de dat like la comentarii. Că la al tău aș da like.
Este valabil pentru orice domeniu în care lucrezi, nu neapărat pentru PR, dar să spunem că PR-iștii ar trebui să știe asta mai mult decât ceilalți. Când pleci de la o firmă/agenție, pleci undeva cam în același domeniu deci da, trebuie să-ți păstrezi relațiile și oamenii cu care ai lucrat.
Numai că unii oameni, atunci când pleacă, sunt așa de bucuroși că „au scăpatâ€, încât au tendința de a-i ignora pe toți cei cu care au intrat în contact la fostul job, gândindu-se că nu vor mai avea nevoie de ei și amăgindu-se cu succesul temporar de la actualul job.
Dar se vor întoarce cumva, cândva cu coada între picioare, cum s-ar spune :).
da, Ines, da’ dacă îi ignoră pe toți, s-ar putea să nu mai aibă la cine să se întoarcă.
Istet e, intr-adevar, sa pastrezi o legatura cu oamenii cu care ai lucrat, poate chiar si o relatie. Dar, unii oameni nu sunt isteti, deci…..
Ce spui tu Andrei ar trebui sa functioneze in orice domeniu nu doar in PR. Cred e multa lehamite si suficienta in cazul asta..
Tot ipotetic: poate au semnat vreun contract in care este specificat ca nu mai au voie sa mai contactezi fostii colaboratori. Habar n-am poate se practica. In plus, poate numerele de telefon sau adresele de email pe care ati comunicat apartin agentiei de PR, drept urmare accesul la ele a fost revocat.
ce spui tu este, într-adevăr, posibil. Dar foarte improbabil.
dar daca de fapt nu iti raspunde doar tie?
ar fi tare trist. dar m-am interesat, nu-s doar eu 🙂
stateam cu inima mica, ca un iepuras in lumina farurilor…uff
Mă bucur că mai ți-am luat o peatră dupe inimă :d
Nu raspunde la emailuri? Pai ii perfect draga Andrei, te poti descarca linistit prin niste injuraturi asupra emailului subsemnatului om de PR :))
agenda cu contacte e (de) baza in marketing si advertising (inclusiv PR).