Omul de afaceri clujean Sorin Dan a cumparat pachetul majoritar al firmei Clever Media, care editeaza Ziua de Cluj.
Rares Bogdan, unul din actionarii Clever, a fost atat de amabil incat sa-mi spuna la telefon cateva lucruri despre tranzactie (el fiind plecat din tara – multumesc, Rares)
I: Cat la suta ati vandut ?
R: Am vandut 60% din partile sociale ale firmei
I: Care a fost suma ?
R: Pot sa-ti spun asa: Sorin Dan va investi 2 milioane de euro. Din acesti bani, 1,4 milioane euro vor fi investiti intr-un nou ziar, regional, pe care il vom lansa in octombrie. Pentru numele si contentul noii publicatii, facem deja o cercetare de piata la nivel de Cluj si intreaga Transilvanie. Au mai fost aproximativ 100.000 de euro pentru cheltuieli operationale, deci contravaloarea celor 60% ar fi cam 500.000 euro. Deci Clever Media va avea doua produse, Ziua de Cluj si noul ziar regional.
Rares Bogdan
I: Cine sunt acum actionarii Clever Media ?
R: Sorin Dan (prin Transilvania Development) – 60%, eu (Rares Bogdan) – 33%, Mihai Moga (director de dezvoltare) – 7%
I: Se va schimba politica editoriala ?
R: Nu, nici vorba. Avem tot interesul sa ramana asa cum e, cata vreme suntem ziarul nr. 1 din Cluj. Vrem sa ramanem asa.
I: De ce ati vandut ?
R: Pentru ca aveam nevoie de un partener pentru noul produs, dar si pentru stabilizarea pozitiei pe care o avem acum pe piata.
Ziua de Cluj este o franciza Ziua, si a fost lansat in octombrie 2004 ca si cotidian local, de catre Rares Bogdan si Octavian Hoandra. Octavian Hoandra este in continuare editorialist la Ziua de Cluj.
Un material mai amplu va aparea maine in Romania Libera, editia de Transilvania
Pingback: jurnalismonline.ro » Blog Archive » Proprietar nou la Ziua de Cluj, se pregateste ziar regional