Scurta discutie despre Romanian Media Explained

Iulian Comanescu a fost atat de amabil incat mi-a raspuns la 2-3 intrebari legate de Romanian Media Explained, in ciuda faptului ca e foarte ocupat. Iata, mai jos, 2-3 lamuriri:

Andrei: ce e diferit in RME, fata de blogul tau de la hotnews ? exceptand limba engleza, fireste.

Iulian Comanescu: In primul rand, mi-ai dat o idee cu acronimul asta. RME suna bine.

Iulian Comanescu: Continutul e diferit in doua feluri. In primul rand, daca vorbesc despre unul si acelasi lucru, la Comanescu.ro contextualizez o multime. Cititorul strain (inclusiv de lumea media) trebuie sa inteleaga, de pilda, ca lansarea iubirecainfilme.ro face parte dintr-o ofensiva a Mediapro (Interactiv) pe Internet si ce e Mediapro. La hotnews.ro, informatiile astea pot lipsi.

Iulian Comanescu: Apoi, sunt lucruri care au relevanta pe Comanescu.ro si nu au pe hotnews.ro.

Andrei: invers nu ?

Iulian Comanescu: Se poate, desigur, si invers.

Iulian Comanescu: Targetul e din zona de business pe comanescu.ro. Pe hotnews.ro e mai curand profesional/generalist.

Iulian Comanescu: Pe Comanescu.ro pot sa-mi permit sa preiau o informatie din media clasica din Romania. Trebuie sa dau the big picture.

Iulian Comanescu: N-am abordat inca scandalul Gazetelor pe comanescu.ro. Daca pe hotnews.ro lead-ul (pe care mi l-ai dat chiar tu) e ceva de genul “recursul lui Liviu Man a fost respins iar Man ramane in puscarie”, pe comanescu.ro ar putea fi ceva gen “Blackmail as a business method in advertising sales”.

Andrei: ymterviuri nu vor fi si pe comanescu.ro, corect ?

Iulian Comanescu: Well, nu m-am gandit. Si-asa imi chinuiesc destul ymtervievatii. Daca ar mai fi sa-i pun sa vorbeasca si in engleza…

Iulian Comanescu: Am extras lucruri din ymterviuri. De pilda, profitul Edipresse-AS, informatie pe care Cristina Simion a avut amabilitatea sa mi-o dea in premiera. Sau un sfat al lui Aurelian Amuraritei catre posibilii investitori straini

Un scurt cv al lui Iulian, copiat ad literam de pe Romanian Media Explained:

B. 1966, November 8, in Suceava, Romania. A journalist for almost 15 years. Media consultant/analyst. From my resume:

– Pro TV, the leading commercial television in Romania: editor, writer (humor), editor-in-chief of the morning show, executive producer, 1996-1998
– ‘Unica’, the leading women glossy in Romania: deputy editor-in-chief, 1999-2003
– ‘TV Mania’, the leading TV guide in Romania: senior editor, 2003
– Realitatea TV, the most viewed Romanian rolling news TV: editor-in-chief, 2004
– ‘Evenimentul zilei’, top quality newspaper: mass media editor, 2005-2006
Coca-Cola (Burn, Sprite): e-presence, sites content manager, forum administrator, for Hambar 18, 2003-2006
– HotNews.ro, the top independent Romanian news site: media blog, consultant (2006)

Present

– Freelancer for various Romanian and foreign media outlets such as ARD (Germany), ARTE (France-Germany), ‘Dilema’ (Romania), ‘Evenimentul zilei’ (Romania), HotNews.ro (Romania), ORF (Austria), Oxford Business Group (US), Tele (Switzerland), ZDF (Germany).
– Journalism trainer and expert for the Romanian Center for Independent Journalism (CJI).
– Panelist for the Irex Media Sustainability Index – Romania, 2006.
– Managing partner of Comanescu SRL-consultanta media.

Internet presence

My Romanian blog, at HotNews.ro (RO)
My columns at Evenimentul zilei, top Romanian quality daily newspaper (RO)
Contributions at Dilema, the leading culture weekly in Romania (RO

Andrei Crivăț

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Aboneaza-te la comentarii. Poti sa te abonezi si fara sa lasi un comentariu